7 februari 2009

Loppislycka!

Min äldsta son frågade mig häromdagen vad jag blir riktigt glad över, hmm förutom min härliga familj och allt vad det innebär, svarade jag utan att tveka: Jag blir glad över att gå på loppis och auktion och göra riktiga fynd. Sonen kunde inte riktigt förstå min entusiasm, då han mer eller mindre tycker dessa ställen är urtråkiga!!!

I dag är en riktigt lycklig dag. Äldsta sonen skulle på gymnastik och jag tog lillebror med mig på en loppistur. Då vi är nyinflyttade till staden vi bor i, var det första gången jag besökte dessa ställen. Att gå på loppis tillsammans med en tvååring är väl inte det ultimata, men vi lyckades snirkla oss fram med vår lilla sulky och göra riktiga fynd.



Denna härliga barnstol bara stod och väntade på oss. Nästan lite komiskt att den var i färgen för mitt lilla tema, brandbilsröd! Det är inte ofta man hittar ting som man inte behöver måla, vilket verkligen uppskattas!



Kulram till storebrors "kommande" skrivbord. Jag letar med ljus och lykta efter ett litet skrivbord, som inte tar allt för stor plats. Till hösten börjar han skolan och tills dess hoppas jag att sökandet ska vara över. Emaljmuggen är ett tidigare fynd ifrån min favorit antikaffär.







Denna charmiga låda har tidigare varit förvaring åt en Hugin dammsugare. Enligt mannen på loppisen hade en sådan varit med på Antikrundan för ett tag sedan, och sålts för 50 000 riksdaler. Jag gav 40 kr för lådan och är mer än nöjd. Nu ska den bli förvaring åt playmobil gubbar!
I morgon visar jag ytterligare ett loppisfynd!
Ha en trevlig afton!



1 kommentar:

  1. Hej Maria!

    NU har jag hittat hit :) Vilken fin blogg du har! Barnstolen var ju bara sååå fin & vilket fynd! Härligt!

    Välkommen & lycka till med bloggandet ♥

    Kram Jes

    SvaraRadera