8 april 2009

Påskpynt




Jag har en förkärlek för ägg och speciellt dessa små vaktel ägg, ack så sköra, men vackra. I år säljer Village en hel kartong med dessa juveler och jag som har letat i flera år, då mina tidigare har gått sönder, blev själaglad. Det lilla fågelboet här ovan är dock med konstgjorda ägg, praktiskt med små barnhänder som gärna vill känna. Glasskålen med lock fyndade jag på en loppis för några veckor sedan och jag såg direkt att den skulle fyllas med små ägg till påsk. Hela glasskålens form tycker jag påminner om ett påskägg.
Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Vilket fint påskpynt. Och golven blir ju superfina!!! Men vad kul att ha så fina golv.

    Ha det bra i påsk!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint du har gjort!! Kanske är dags o börja pynta känner jag, hihi! Ha en fin dag, KRAM Sofia

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint påskpynt!! Den där glasskålen med lock var ju riktigt charmig:)

    Ha en jättemysig påskhelg,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Vad du har pyntat fint, precis så där lagomt. Tack! du inspirerar mig.
    Glad Påsk!
    Lotta.

    SvaraRadera
  5. Åhh så fint påsk pynt!! Härliga bilder! Gillar äggen i krukorna!!

    Glad Påsk önskar jag dig Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Såå vackert!! Så fina ägg. Roligt när man hittar något man letat efter så länge.
    Är det på glasverandan du pyntat? Va underbart att ha en sådan!

    Kramkram! Jenny

    SvaraRadera
  7. Go kväll! Mysigt pås pynt..Golven ser jätte fina ut..Ha en skön påsk kram:Helen

    SvaraRadera