26 december 2009

Vintertrend

Inte i min vildaste fantasi kunde jag tänka mig att jag skulle ha ett horn på väggen.
Jag har alltid tyckt att de var fula och rätt avskyvärda, att ha något dött på väggen. Men alla kan ändra sig och nu har jag fått låna två horn av min jagande fader. Han blev något förvånad över vad jag skulle tänkas vilja ha dem till. De har legat nere i källaren i flera år, ty min moder har haft samma åsikt som jag. Pappa blev stolt och sa att ja, nu kanske de äntligen kan få komma upp på en vägg, när de blivit lite trendiga...
Nu ser man horn i allehanda bloggar, inredningsrepotage odyl. Jag tycker faktiskt att de passar in lite i den "vintriga industrilooken".
Ha en god fortsättning på julen!
Kramar Maria

17 kommentarer:

  1. Hej, jag tycker det är lite coolt. Vi har en vägg i trapphallen som det sitter rådjurshorn på, exakt samma svarta platta ;-) Med en man som jagar så tycker jag att hans intressen också måste få speglas i vårt hem, det är ju ändå vi båda som bor här. Min smak och det jag väljer syns ju överallt annars i huset så vi har inrett trapphallen och rummet vid trappan till "jaktrum". Där har vi också gamla handkolorerade tryck med jaktmotiv och en skolplansch med vildsvin och änder, en vätte (träfågel) och så gamla gevär och jakthorn från 1900-talets början som tillhört gamla släktingar. Det är faktiskt rätt snyggt mot vita väggar...!

    KRAm och god fortsättning!
    /Kristin

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det märkligt hur något på så kort tid kan gå från helfel till helrätt. Bloggarna har en otroligt genomslagskraft.

    Kram på dig!
    Carina

    SvaraRadera
  3. dessvärre gillar jag dem inte...
    jag är uppvuxen med alla de uppstoppade djur på väggarna: harar, älghorn och annan vilt
    nej ner i källaren igen

    annars en underbar blogg du har
    kram helena

    SvaraRadera
  4. Men visst är det så! Ett gammalt älghorn har fått hedersplatsen i vår sommarstuga. Fult, men fint liksom...

    SvaraRadera
  5. Vad man kan ändras sig. Tycker också det är snyggt med horn, skulle tänka ha ett på väggen.

    Man blir lite påverkad av både tidningar o bloggare;)

    Ha det gott/C

    SvaraRadera
  6. Åhhh, vad glad jag blir att jag hittat till din fina blogg:-)
    Lägger den till mina favoriter på en gång.

    SvaraRadera
  7. jag tycker det är vackert att titta på.
    kanske lite för vasst för min smak men snart hänger det säkert horn här också ;)

    (länkar till dig!)

    ha det gott!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  8. Visst är det så! Bloggar och tidningar har verkligen genomslags kraft! Önskar dig ett gott 2010!

    SvaraRadera
  9. SNYGGT!Gillar också horn med något skräckblandad förtjusning! Skulle gärna ha ett på väggen här hemma :-)

    öNSKAR ETT GOTT NYTT ÅR!

    KRAM SOFIE

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fina bilder du tar! Vad använder du för kamera?

    SvaraRadera
  11. Äslka din vild på vägen, vilken tur du hittade den horn!

    Älska din fina bilder.

    Kram Bellavien

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jag har följt din blogg ett tag och nu startat en egen. Har lagt till dig på min blogglista. Hoppas att det är okej?
    Rebecca

    SvaraRadera
  13. Tittar in för första gången och tycker att du har en fin och inspirerande blogg. Lägger också till dig för att kunna följa dig.

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  14. Hej Maria!

    Vill kika in och önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Alltid lika spännande att titta in hos dig! Ser fram emot ännu ett bloggår med dig!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Vilket otroligt vackert hus du har! Är det en punchveranda man ser? Gamla hus har verkligen en själ som aldrig går att få i ett nytt hus. (Jag har försökt...).
    Ta hand om dig.
    /Anna

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Så kul att hitta till dig!
    Men jag blir alldeles förskräckt.... fast jag måste ju erkänna att det hornet var jättefint.
    Jag har två 17/20 taggare (älg) i garaget som min Peter skjutit i höst och du anar inte så mäkta stolt han är men inte är de snygga de där monstren...
    Ditt var ju en aning nättare och riktigt fint!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Jag håller med. Snyggt!" Jag fick min pappas rådjurshornsamling för fyra-fem år sedan. Stod i en påse på vinden fram tills för två somrar sedan. Då åkte de upp på väggen till min pappas stora förvåning:-)
    Ha en go helg!

    SvaraRadera