15 december 2011

Juldörr!


Hittade en gammal julbild i min mapp.
En tid innan golven var målade och den gamla slitna dörren fick agera inredningsaccessoar.
Jag fann dessa pardörrar stående hos en glasmästare, han tyckte de var ett hopplöst fall och jag fick dem för en billig peng. Någon gång ska de väl komma till användning tänkte jag.
Efter ett tag fick de så ny fräsch färg och nu har vi vackra pardörrar in till cykelförrådet, som är en del av vårt lusthus.
Köket som skymtar kommer från Ikea och har lucka Ädel.
Diskbänken är en specialare från Nordic Tech och blandaren är från Tapwell.

I eftermiddag ska det pysslas för fulla muggar. Vi är inbjudna till sonens klass för att finna julstämningen, ska bli så mysigt. Men fram tills dess återstår en hel massa jobb!

Vill passa på att påminna om att butiken är öppen i Lilla Villa Vitas lusthus nu på lördag mellan kl 12-14.
Halva priset på alla jul, men även på en hel dela andra fina saker. Har fyllt hela långbordet med fina fynd!

Ni hittar Lilla Villa Vita på Skogsvägen 22 på Egna hem i Kristianstad.

Välkomna!

Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Skulle vilja komma å titta men det är lite långt att åka då jag bor i mellansverige:-) men vem vet har ju planer på att ta mig söder ut i sommar:-) Ha en toppen dag på skolan och hoppas ni får de riktigt mysigt då ni pysslar Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej igen !

    Kul med köks inspiration då vi ska börja med vårt kök snart...
    Eller först ska vi ha grunden och den måste härdas ett alldeles för lång tid ;)
    Men sen kommer köket... ;)

    Vad fint det blir och vad fint det blec med golvet.
    Ser att ni har byggt in Ikea köket. Så gjorde i vårt förra hus men nu har vi högt i tak så vi måste ta platsbygda skåp.
    Takhöjden blir c 3 meter och då räcker inte luckorna...

    Ha en fin dag och tack för inspirationen som du delar med dig!
    Du har en väldigt fin blogg! :)

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  3. oh traumhaft schön deine fotos.
    sei lieb gegrüsst daniela

    SvaraRadera
  4. Fint med dörren! Synd att jag inte bor närmare hade gärna tittat in i butiken.
    Ha en fin kväll
    Jannike

    SvaraRadera
  5. Halloj Maria!! Jag såg dörrarna på ert lusthus när jag var hos dig på inspirationskvällen för ett tag sedan, de är verkligen jättefina!!! Och ni målar golvet i köket vitt..oooh så fint det ser ut att bli. Det vill jag också ha, just nu ligger det ett laminat golv här som jag vill byta ut helst igår :-)) Jo...toalett stolen är en av modell "Twyford" du finner dessa på bygghemma och sigro. Ha en toppenfin fredag. Kraaaam P

    SvaraRadera
  6. När vi slipade de första golven i vårt hus så hade vi ingen aning om vad vi skulle göra med dem sen, men han som hjälpte oss sa att man skulle lacka dem, så det gjorde vi. Och det har vi ångrat många gånger! Så jäkla fula de har blivit, repiga och fläckiga och allt möjligt, ser hemska ut nu. Inte känns de sköna att gå på heller, trägolvskänslan försvann. Sen har vi oljat, skurat och vaxat och jag vet inte vad, men lacka gör vi aldrig mer.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera