6 december 2011

Lilla Villa Vita goes New York!


Nu är jag tillbaka från en helt underbar tripp till världens huvudstad no 1.
Jag har tillsammans med käre maken upptäckt och förälskat mig i denna fantastiska metropol, New York.

På några få dagar har vi upplevt allehanda stadsdelar, med dess dofter, ljud och skådespel.
Det känns som att stiga rakt in i en film, ett fyrverkeri av intryck, som nästan känns overkligt nu när man är på hemmaplan igen.

Ett av mina absoluta favoritställen var Soho, med spännande arkitektur och skön stil på både människor och restauranger.
Här skulle verkligen Lilla Villa Vita passa bra in....




Jag tackar Peter på Svenska Handelskammaren i New York, för all hjälp och tips under våra dagar i den stora staden.

Vem vet, kanske en dag att Lilla Villa Vita goes New York....

Den som lever får se!


Ha en underbar tisdag var du än befinner dig i världen!


Kram Maria




Stadsbilderna ovan är hämtade från internet

2 kommentarer:

  1. Hejsan Ja New York är g stad men en härlig stad men chicago ligger mitt hjärta närmast. det är som mitt andra hem. Har du varit där någon gång? Annars kan jag varmt rekommendera en resa dit. Ha en bra kväll kram jessica

    SvaraRadera
  2. Tänk - USA i det stora hela har aldrig lockat mig att besöka, men New York - dit skulle jag vilja ta mig någon gång i livet!
    Kram Anna

    SvaraRadera