22 april 2012

Helgglad!



Njuter så av den härliga helgen!

Fredagen har sina bestyr i form av förberedelser och ett magiskt lugn över sig.

Min lördag gick i flärdens tecken, då jag gick till bästa salongen och fick mina naglar fixade.
Jag är mycket förtjust i fransk manikyr, med korta, lite rundade naglar, tycker det ser så naturligt fräscht ut. 
När jag var yngre fixade jag alltid med naglarna och målade dem i all världens mönster och färger, men nu känns de här franska lite mer som jag.

Blev även så glad när jag sprang på en ny jeansjacka. Jag har verkligen letat med ljus och lykta efter en ny favoritjacka, men gått bet överallt. Tills jag sprang in på HM och fann denna på rea dessutom, 150 kr, ett riktigt kap!

Lördagen fick mer än väl firas med ett gott rosé...

Nu är det dock redan söndag och nu väntar trädgårdsarbete, regnet till trots!

Ut i trädgården med regnrock och gummistövlar, för här ska flyttas växter inför att grävaren ska komma i veckan. Jag har väl några rosor, sisådär 7-8 st som behöver nya platser.

I dag får det nog bli dubbla trädgårdshandskar dock...


Jag önskar er alla en riktigt skön söndag eftermiddag!




Kram Maria 


I dag är sista chansen att fynda finfina kuddfodral för 99 kr, du hittar dem här!

7 kommentarer:

  1. Lovely post - I too have just had my nails done in French Manicure! Happy weekend! Sharon:)

    SvaraRadera
  2. Underbar bild på glada du!!! Dubbla handskar är nog ett måste med dom fina naglarna :)
    Ja just ja, nu börjar Rosésäsongen också, mysigt!!!
    Lycka till i trädgården fast vädret inte är på topp!!!
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Fin jeansjacka du hittade. Jag har också jobbat lite ute i trädgården i dag trots regnet. Känns i ryggen eftersom man är ovan med trädgårdsjobb ännu.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Roligt att få ett ansikte på dig! Följer din blogg då och då - finner den inspirerande och glad. Lycka till med trädgårdsgöromålen! /Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej snygging!! :))
    Gillar dina naglar och jeansjackan!

    Ha en fin söndag
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Du ser så fräsch ut! Fin jeansjacka, vilket kap!

    Själv hittade jag en hålstickad tröja på Gina Tricot för 100 kr, det var halva priset och precis en sådan tröja jag letat efter.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Ester

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder;) kram och hoppas allt är bra! Har brickbordet kommit? Kram Linda

    SvaraRadera