10 april 2012

Krispig vår från Ikea



Bilder: Ikea.se/livethemma

Dessa pinfärska bilder damp precis ner i mailboxen och jag blev så inspirerad!

Skira tunna gardiner från Ikea har i påskhelgen flyttat in i sovrummet.
Trodde nog att jag skulle leva gardinlöst för alltid, men nu har fönster nr 2 fått "kläder".
Tänk vad man kan ändra sig...

Ett annat material som jag har fastnat enormt för är marmor och då den ljusa vackra carramarmorn.
Jag är på jakt efter små skärbrädor, som de på bilden ovan.
Men om det är Ikea som säljer dessa förtäljer dock inte pressreleasen.

Någon som annars vet var man kan hitta små skärbrädor i marmor?

Ha en underbar tisdagskväll!
Här väntar nu läsning med äldsta sonen.
En kvart om dagen är receptet för att läsningen ska gå som en dans.... 
Så nu ska vi se vad LasseMaja har för äventyr på lut åt oss ikväll!

Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Så skira och vackra gardiner !! Kan inte hjälpa dej med skärbrädan tyvärr. Känner igen den där kvarten med läsning/dag...vi kör "Sune åker till Grekland"

    Må så gott

    Anette

    SvaraRadera
  2. Sådana såg jag i en hel hög, på en dansk loppis sist..där ser man!
    Jag fingrade på dem men tyckte de var lite 80-tal. Typiskt!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej, om du inte hittar färdiga skärbrädor i butik så kolla med en lokal stenfirma som gör bänkskivor etc om de har spillmaterial som de kan göra skärbrädor till dig i. De kan forma kanterna som du önskar och små skärbrädor borde kunna göras i material som de annars slänger.

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Jag hittade din fina blogg när jag letade efter en matta från House Doctor. Tyvärr var den slut i din webbshop men jag hittade den på ett annat ställe. Jag tittar gärna in hos dig igen.
    Kram Ester

    SvaraRadera
  5. Så fin blogg du har!
    Fant deg helt tilfeldig ;)

    SvaraRadera
  6. Åhh så fina bilder..härlig inspiration:-)
    Ser ut som din PÅSKhelg varit mysig!!!

    Ser fram emot bilder på dina fina fynd du gjort..;-)

    Ha en toppenvecka, snaaart är det fredag igen..;-)
    Kram på dig
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Hay kan ha skärbrädorna.

    SvaraRadera