10 april 2012

Min Påsk!

Så var då denna påskhelg till ända!
Vädret har varit kallt och ruggigt och det var nog den första påskaftonen som jag har vaknat av att trädgården lyste vit av snö.

Jag har varit ledig tillsammans med mina påsklovsfirande killar och därför har även bloggen tagit lite helgledigt.

I dag bjuder jag på lite bilder från vår påsk i Lilla Villa Vita


Käre maken kom hem med ett helt fång med påskris, härlig start på påskfirandet!




Äggjakt i trädgården.
Påskägg med godis och även små påskpresenter i form av
bok och tatuteringar till killarna.

Nu ska vi läsa LasseMajas deckarböcker för hela slanten.

Jag sparar alltid påskäggen för varje år och killarna älskar att leta efter dem.
Man kan ju inte fylla alla med godis, men små tatueringar var perfekt.



Trädgårdsplanering.

Jag har besökt Wanstadius trädgård och är nu full med inspiration och äntligen har jag funnit min torkvinda i trä designad Tove Adman.

Hittade även fin trädgårdsdekoration i form av fågelbad och fina ljuslyktor till trädet.
Jag lovar att få fram lite bilder då allt är på plats.


Underbar utflykt till Forsakar utanför Degeberga.
En plats, nästan lite trolsk med sitt vackra vattenfall.
Killarna var helt säkra på att det måste vara här som Barda (äventyrssserie på SVT) är inspelat.


Fikan vid vattenfallet.
Gott i all sin enkelhet.

Nu är vardagen åter här, fulladdad med energi och det blev ju trots allt en kortvecka att starta med!! 

Kram Maria

2 kommentarer: