26 april 2012

Morgonkaffe




Efter att ha varit ute på en rejäl runda med lille vovven smakar kaffe riktigt, riktigt gott!

Att vistas ute i naturen är som rehab för själen.
Att följa vårens infart för varje dag som går, björklöv, vitsippor och i startgroparna ligger häggen.

Vi går i princip samma runda varje morgon och det är fantastiskt hur mycket som händer varje dag.
Att möta samma människor på samma plats varje morgon och det är inte många meter det slår på, det tyder ju verkligen på att vi är vanemänniskor, inte sant!

Denna underbara mugg från Design letters med typografi av Arne Jacobsen fick följa med hem från min senaste Stockholms visit. Jag tog en tripp till gamla stan för att kika på alla vackra gamla hus och förundrades över alla "krimskrams" butiker, som vill locka turister till att få med sig en bit av Sverige hem. 

Så glad jag blev då jag mitt bland alla dalahästar och vikinghjälmar fann designbutiken 
E Torndahl. En butik som speglar en del av vår vackra skandinaviska design. 
Nu har jag mitt M, så glad tralala!

Jag vill önskar er en riktigt härlig torsdag, nu ska jag skicka iväg ett helt gäng med paket och i eftermiddag blir det intressant kurs.

Kram på er!

Maria

Mugg E torndahl, mjölkkanna Bruka, bricka Svenskt tenn, kaffe Gevalia ;)


2 kommentarer:

  1. Åååå jaaa....håller verkligen med om att naturen är som balsam för själen !! Så härligt att följa förändringar dag för dag. Är så tacksam att jag bor som jag gör....bara öppna dörren så har jag naturen inpå knuten. Fortsätt nu och njut av kaffet

    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen underbart... varje år är den där... lika förundrad blir man år efter år av vårens storslagenhet!

    Kram Ester

    SvaraRadera