23 april 2012

Planera, drömma, längta



-En plats att fundera på och pojkarnas syskongunga-



Imorgon är det då dags att ta första spadtaget på pergolaprojektet.

Ni som följt mig ett tag vet att den här delen av trädgården har varit något av ett bekymmer för mig.

Bekymmer i den bemärkelsen att jag inte haft planen klar i huvudet, för vad platsen ska användas till.
I morgon kommer som sagt grävaren och det mesta är färdigplanerat.

Jag och käre maken har ägnat helgen åt att rita, planera, ut och gå i trädgården och in och rita lite igen.

Ett sätt för mig att komma "i stämning" är helt enkelt att sätta mig en stund på första parkett och låta platsen skänka mig ideér. 

Så ut med korgstolarna i värsta ogräslandet, in med några vackra glasflaskor och efter en stund utkristalliseras då tankarna.

Mina grannar tycker nog jag är lite komisk, som arranngerar en miniuteplats bland allt ogräs och sedan sitter jag där i blåsten och funderar och funderar. Men allt det där bjuder jag på, för nu är tankarna klara och det kommer att bli så bra!

Så nu är det bara ut och flytta några buxbomsplantor och sedan kan grävmaskinen rulla in!

Tusen tack för era rara ord i förra inlägget, då jag bjöd på mig själv, allt lite ovant det där!

Kram Maria



4 kommentarer:

  1. Spännande!! :)
    ja bry dig inte om grannarna... :)
    De kommer att få stora ögon när allt är klart.. hihi
    Ska bli kul att se resulatet!!

    Ha en fin vecka och lycka till med grävningen imorgon!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Roligt att du nu vet hur du/ni vill ha det!

    Lycka till! Hoppas vi får se bilder när det är klart.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  3. Helt rätt..man måste få "möblera" lite även ute för att kunna känna hur man vill ha det !!

    Spännande att se resultater sen !

    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Låt grannarna titta! Själv står jag ensam och stilla som en trädgårdsstaty eller ett mindre träd kanske när jag planerar trädgård och byggen. Står och står... tänker och tänker. Flyttar mig några meter och så står jag där istället...och tänker. Måste se hemskt roligt ut för de som ser mig. Men ungarna tycker att jag är tråkig, för jag kan knappt svara på tilltal. :-)

    SvaraRadera