12 juni 2012

Att lasera en pergola


Det börjar arta sig med vårt stora projekt.
Bitarna börjar trilla på plats och jag tänkte visa lite bilder från vårt pergolabygge framöver.

Vi önskade oss en gråskala på de vackra pelarna och jag hade länge tankarna inne på att låta järnvitriol fixa jobbet. Men efter att ha konsulterat med färghandlaren blev det lasyr och jag är mycket nöjd med resultatet. Jag ville inte ha en heltäckande känsla, utan att träet ska "lysa" igenom .

Att lasera är inte lätt, speciellt inte att få det jämt. Jag hade nog kunnat nöja mig med ett lager lasyr, men då det blev för flammigt, blev det ytterligare ett lager.




Ett lager lasyr.
Pelare är egen design.


Jag har tillsammans med färgaffären blandat en egen kulör, då jag önskade lite mer grått än originalreceptet. Färgen är Jotun lasyr för utebruk.


Två lager lasyr.

På bilden upplevs den nog mer täckande än vad det blev i verkligheten. Men jag lovar fler bilder framöver.

I morgon blir det sten för hela slanten.

Kram på er!

Maria



6 kommentarer:

  1. Ja, mer bilder tack! =)
    /Catta

    SvaraRadera
  2. Underbart vacker pergola och egen design...cheezez...ursnyggt...
    Kicki

    SvaraRadera
  3. Blir säkert superduperfint!
    /
    Therese

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Jättefint, var har du köpt hänggungorna? Super fina
    Ha en trevlig sommar
    Mvh Jessica

    SvaraRadera