13 juni 2013

Ny färgskala


Så här i sommartider fick den svartvita färgskala ta semester och de blå tonerna flytta in.
Detta med hjälp av matta och kuddar från Chhatwal & Jonsson, Lilla Villa Vita

Min intention var att även byta till vit klädsel på soffan, då vi har en extraklädsel som ligger och väntar i garderoben, men i detta läget känns det inte som om den hade fått vara vit så länge...

Vi har en liten vovve, som tycker att soffan är det absolut skönaste stället att ligga på och varje gång jag kommer hem hittar jag honom där.




Min pionrabatt dignar av dessa blomsterskönheter just nu och det är först i år, som jag har haft hjärta att klippa av några och ta in.

Ljusstake, vänskapsknut Svenskt tenn
Vas Stripeline Lilla Villa Vita


Nu på morgonen har jag vinkat av äldsta sonen, som skulle iväg på hemlig utflykt med sin klass.
Minns själv när jag gick i trean, matsäcken var packad och det bar i väg till Karlskrona med Marinmuseum och Rosenbom. 

Minns förväntningarna och pirret i magen, nästan som om det var igår...

Kram Maria



5 kommentarer:

  1. I love the colours of your lounge, I think it's a touch of pink in the flowers...but overall it's such a beautiful space. Have a wonderful weekend. Sharon

    SvaraRadera
  2. Så fint. Älskar den knutenstaken<3 Du har det smakfullt!!

    SvaraRadera
  3. Det guldiga var fint. Är så van vid silver, silver, silver men det där var snyggt.

    SvaraRadera
  4. WOW jag är helt KÄR i ert hus:) har nyss vart i skrärgården i GBG och de har liknande hus där..gamla vackra vita hus i sekelskiftesmodell mmmm me like:)

    Om du vill ha ett gott annorlunda tårtrecept kan du kolla in min blogg:)

    Ha en härlig vecka

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera