13 januari 2014

Söndagens utmaning



Jag försöker att komma ut en gång i veckan för att springa. 
En stund jag verkligen längtar efter.

I går hade jag som mål att ta mig till havet.
Solen sken, men det blåste lite väl mycket.
Till min stora glädje upptäckte jag snabbt att jag kommer att ha medvind på hela sträckan, ibland ska man ha en stor portion tur!

Väl framme stod käre maken och väntade med bilen och jag fick skjuts hem.
Ibland försöker jag ta dessa turer med att endast springa på ett håll och det är verkligen en speciell känsla. 
Att springa till ett mål och glädjen när jag når det, istället för att springa en runda och komma hem igen (vilket iofs också är väldigt skönt)



Jag älskar att springa, det är min egentid och min alldeles egen "terapi", många lösningar och ideér kommer flygande. Jag känner mig stärkt och nöjd med vad min kropp kan uträtta.


Till min hjälp igår lyssnade jag på den här tjejens podcast , väldigt inspirerande! Det var faktiskt min debut med att lyssna på podcasts. Som ett enda långt radioprogram med intervjuer, utan reklam och musikavbrott, Perfekt när man är ute och springer. 

Därefter tog bästa musiken över. Kan varmt rekommendera denna fantastiska löparlåt och för att inte tala om denna

Har ni några bra låtar att dela med er utav? 

I dag förbereder jag mina inköpslistor för veckans Formexbesök, ska bli så roligt och inspirerande!

Önskar er en fin start på veckan!

Kram Maria

10 kommentarer:

  1. Känner igen mig så, lite kallt här idag..men imorgon får det bli en tur till simhallen tror jag.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Härligt Lotta! Simma är så skönt, speciellt under denna kalla årstiden!
    Trevlig måndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Härligt! Samma här, jag springer gärna och då vill man verkligen ha bra musik i lurarna. Jag har lyssnat på Agnes sista tiden, men behöver nog förnya repertoaren lite framöver. Skall kolla på dina länkar här. kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Victoria!
      Agnes har varit en stor favorit i min spellista också! Hon har sådan härligt röst (och karisma)
      Kram Maria

      Radera
  4. Härlig tur du fick till, så kul! Började lyssna på podcasts i somras och gillar det. Men när jag springer vill jag helst ha musik, har turen att ha en dotter som älskar all sorts musik och kniper ofta hennes lista på Spotify när jag är ute :)
    Ta mig till havet är mitt mål längre fram i vår/sommar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Ann-Sofie!
      Barnens listor är bra att springa till!
      Häng med till havet någon gång vetja!
      Kram Maria

      Radera
    2. Vem vet det kanske jag gör någongång...! Måste bara träna lite mer först så jag hänger med!
      Kram

      Radera
  5. Visst är det härligt att springa! Jag har olika listor beroende på om jag ska springa långt i lugnare tempo eller lite kortare med högre tempo. Musiken hjälper verkligen till att reglera takten. Sprang också igår och precis som du blev jag hämtad. Dock inte vid havet utan vid bästa konditoriet för att frakta hem några semlor! Fick bli en lång omväg dit ;) Hade hård sidvind vid vissa öppna partier och det var knepigt att springa men fantastiskt att behöva kisa för att solen sken! Har aldrig testat podcasts, ska göra det.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  6. Vad härligt Fia att ha konditoriet som mål, bra idé!
    Vinden igår var verkligen hård igår, jag hade väl mest tur som hade den i ryggen största delen av turen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Tack för inlägget! Jagvrekommenderar verkligen Hanna och Amandas podcast! Dom är SÅ roliga!

    SvaraRadera