24 april 2014

Jag - en Golffru!


Nya utmaningar väntar ständigt!

Nu har jag gett mig i kast med att ta upp en golfkarriär, som verkligen inte kan tituleras karriär...
För tjugo år sedan tog jag grönt kort i Sölvesborgs GK.
En svindlande uppgift med en diger uppgift, där man fick läsa och plugga mer än till självaste bilkörkortet.

Någonstans där tog golflusten slut...
Livrädd för att hålla fel, slå fel och att inte våga vara nybörjare.

För visst kan man känna sig lite vilsen som nybörjare?

Nu har jag som sagt, börjat igen.
Med helt öppet sinne och med en inställning, att det gör inget att det blir fel.

Man mognar en del på tjugo år, från att ängslas över att göra rätt, till att våga och bjuda på sig själv.
En av styrkorna med att bli äldre...

Jag och väninnan anmälde oss till en grupp och har nu tagit våra första lektioner.
Och vilken skillnad!

 Roligt att golfutbildningen har utvecklat sig på dessa tjugo år.
Med positiv anda, glada tillrop och inget "mastodontprov" att plugga till och skriva så att pennan glöder!

Vi åker till vår lektion med glädje och peppar varandra, när bollarna far än hit och än dit...
Detta ska bli så kul!




Våra män (golfare) är nog de gladaste...
Men detta är vår grej, vår tjejgrej!

Glada golffruar som ska anamma golfen, på vårt sätt!


Vi har börjat i Kristianstad Golfklubb, som ligger i Åhus.
Kan verkligen varmt rekommendera deras proffsiga instruktörer och vänliga bemötande!
För dig som bor här i närheten har de ytterligare en kurs som startar i maj, häng med vetja!
Ju fler vi är desto roligare!

När kursen är avklarad är vi redo för spel och vi hoppas på att hitta många andra "Glada Golffruar" att spela med!



Kram Maria




Bilderna har jag lånat av Tommy Hilfiger





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar