3 december 2014

Advent i Lilla Villa Vita


Kransarna hänger på plats, ljusen är tända och kälken står redo!


Lusthuset står i adventsskrud


Fantastiska Enjoy Candles från min butik.
Tänder (och släcker) sig själva.

Jag blickar ut från köksfönstret och njuter varje kväll när det lyser i mitt lusthus.
Att ha användning för sina uterum och växthus året runt.
Sätt in slingor med timer och batteriljus. Jag lovar att du kommer bli glad varje gång du blickar ut, istället för att mötas av ett mörkt hus.



Årets kransar hittade jag på Dennis blommor i Åhus. De är bundna med granris på båda sidor. Precis vad jag letat efter, då jag hänger dem i fönstren och vill kunna njuta av det gröna på båda sidorna. Kransarna har jag hängt upp med fiskelina.

Jag brukar spara halmstommarna varje år, för att tänka att nästa år sak jag minsann ha tid att binda egna. Jag kan berätta att jag har åtskilliga halmstommar i förrådet. Samma sak varje år, jag hinner inte...


Mina runda träd, står ute året runt, men har fått sällskap av granris i krukorna.
Bara att sticka ner och sätta i slingan.
Det blir betydligt billigare och enklare än att köpa enar.
Bara ett litet tips från mig!


Lilla Villa Vitas Adventshus!





I går fick jag ett enormt smickrande sms från en vän.
Hon hade tänkt att åka till Tivoli i Köpenhamn för att få lite julfeeling.
Men skrev att hon kunde minsann gå förbi Lilla Villa Vita varje kväll istället, för det lyste så mysigt från trädgården!

Tack M! 
Du anar inte vad glad jag blev!

Så roligt när man kan inspirera någon. Ibland känns det som om man kör fast, blir hemmablind och att allt känns mindre kul! Därför blir jag så extra glad när jag får höra något sådant!

Kram Maria

3 kommentarer: