29 februari 2016

Trädgårdslängtan


Vårsolen kikar fram och hela jag längtar ut till mitt extra stora vardagsrum.
Den där längtan efter ljuset, värmande strålar på kinden och att husets rum växer med allt som hör utelivet till.

Idag blev det en liten inspektionsrunda i trädgården och visst kliar det i fingrarna att rensa upp gamla löv och andra spår från Kung Bores framfart. Men ännu kan han återkomma för en visit och löven skyddar lite för den starka vårsolen, så de får ligga kvar ett tag till.


Jag går istället igenom gamla bilder från vår gård.
Lite svårt att tänka sig att om bara några månader är vi där igen, med prunkande ormbunkar och blommande syrener.


Älskar det gröna...


Trädgårdsdekorationer.
Fågelbadet och vattenkannan kommer från Rörbäckens trädgård, som min trevliga granne Robin driver. 





Ja, nu längtar jag bara ännu mer...
Men tills dess är det ännu god tid att planera, fundera och faktiskt njuta av att ha allt det fina framför sig...

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Jag förstår du har en längtan! Jag med :) Du har ett underbart hus och en fin trädgård :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin trädgård du har! Härligt att se lite inspirerande gröna bilder den här årstiden. Nu längtar man ju efter vår men här snöar det, inte vad man vil ha nu enligt mig!
    Camilla

    SvaraRadera